2018 Toyota RAV4 Adventure Eerste Blik

Mijn gebruikelijke recensie van fitnessgadgets is mijn Toyota RAV4 Adventure 2022. Hoewel avontuur en reizen hand in hand gaan, is het niet waar. Het zou ook nuttig zijn om mijn ervaringen met de auto te delen met iedereen die geïnteresseerd zou kunnen zijn om hem te kopen. Het is altijd beter om beoordelingen te krijgen van echte eigenaren dan van degenen die slechts een paar minuten met de auto rijden en vervolgens hun mening geven over de prestaties en het uiterlijk.

Auto is terug met een Adventure-badge

Er zijn ook enkele automodellen die hun trouwe schare fans zullen hebben. De meeste auto’s lijken erg op elkaar (ik kan de meeste niet identificeren) en de ene is net zo goed als de andere voor utilitaire doeleinden, maar er zijn ook voertuigen die op een ander niveau aanspreken. De RAV4 Adventure is zo’n auto. Hoewel het niet voor iedereen is, is het voor degenen die ervan houden.

Deze auto was mijn eerste proefrit en ik was er meteen verliefd op. Mijn eerste auto, een Pontiac Phoenix uit 1978, was de laatste waar ik van hield . Het klikte gewoon. Het was magisch, ook al had ik de snelheid om minimaal 89 km/u aan te houden om te voorkomen dat de motor doormidden brak. De helft van mij denkt dat mijn vader de unieke kwaliteit van de auto leuk vond voor zijn 16-jarige dochter. Ik bleef er echter nog 9 jaar mee rijden.

Alleen had ik de motor zo lang kunnen laten draaien. Alleen ik had het geduld kunnen hebben om zo’n auto zo lang te houden en dat is omdat ik van die auto hield. Mijn andere auto’s, hoewel betrouwbaarder, waren gewoon praktisch, gearrangeerde huwelijken. Ik reed ze en ze namen me plaatsen en dat is het zo’n beetje. Ik ruilde ze in toen ze nog een goede inruilwaarde hadden en ging naar de volgende. Nu ben ik weer verliefd en deze keer kan ik mijn liefde meer dan 89 km/u rijden.

Dit klinkt misschien absurd, maar het is zo fijn om een auto te hebben die ik echt leuk vind.

Ik heb geen idee hoeveel seconden het duurt om van 0-97 km/u te komen, maar ik weet wel dat als ik hem in de sportmodus zet, hij opstaat en weggaat! Ik rijd meestal in de zuinige modus om gas te besparen, maar als ik moe word of vastzit in het verkeer en meer vermogen nodig heb om in te voegen of te voorkomen dat ik wordt overreden, schakelt hij over naar de sportmodus. Ik kan me dan in de sportmodus een weg banen door de menigte. De RAV4 is krachtig, zelfs met passagiers in de auto.

Eco-modus resulteert in een beter benzineverbruik, terwijl de Sport-modus meer opstaan en gaan geeft

Mijn 2010 RAV4 had dit probleem niet en ik aarzelde om een andere te kopen. Hij had tal van problemen, waaronder een slechte nokkenas, die gelukkig nog onder de garantie viel. Dat zou een reparatierekening zijn geweest. Het klonk bijna als een drilboor toen het werd gestart, zelfs nadat het was gerepareerd. Ik weet niet hoeveel terugroepberichten ik per post heb ontvangen. Ik werd het zat om het terug te moeten sturen en ruilde het in voor 3-4 terugroepacties die nog niet waren afgehandeld.

Ik hoop dat het 2022-model beter is. Toyota’s staan doorgaans bekend om hun betrouwbaarheid en iedereen die ik ken heeft er goede ervaringen mee. Ik was de zeldzame uitzondering. Dus afgelopen juni kocht ik een Jeep Cherokee 2017 toen ik de RAV4 van 2010 inruilde, maar ik gaf niet om de 9-versnellingsbak die nooit naar rechts leek te schakelen. Het was traag om op te staan en te gaan en het ging twee keer in neutraal toen ik het in zijn achteruit de oprit af reed. Na zes maanden besloot ik terug te gaan naar Toyota.

De Jeep Cherokee had veel dingen waar ik van hield. Het interieur en de bouwkwaliteit waren mijn favoriet. Het was ook een droom om op de Interstate te rijden. Het at de heuvels op. Ik had gekozen voor de V6, die ik ten zeerste aanbeveel omdat het een zware auto is, en hij had geen probleem met het vermogen wat de motor betreft. Het was gewoon die verdomde transmissie die een eigen mening had. Het wist niet of het zou opstijgen zodra ik het gaspedaal indrukte, of dat het er een tijdje over zou nadenken en beslissen of het wilde gaan.

Dus ik was erg blij toen ik de RAV4 testte en het had wat pit. Ik hou gewoon niet van auto’s die langzaam opstijgen. Ik hou niet van auto’s die draaien of schokkerig. Ik wil echter niet dat ze stoppen met bewegen als ik het gaspedaal indruk. Je mag me kieskeurig noemen. De RAV4 accelereert goed.

Bekijk RAV4 Adventure Vooraanzicht

Dus, wat is er anders aan de RAV4 Adventure dan andere RAV4-pakketten? De belangrijkste verschillen zijn dat het trimfuncties heeft verduisterd. Zwarte wielen, dakrails, randen voor mistlampen en koplampen zijn allemaal inbegrepen. Het voertuig heeft ook tuimelbeschermers, grotere spatbordverbreders en tuimelbeschermers. Ik betwijfel echter of velen het off-road zullen gebruiken. Het is een kwart inch hoger dan andere RAV4’s in termen van bodemvrijheid. De motorkap heeft een zwarte racestreep die het meest opvallende kenmerk zal zijn. Dit trok als eerste mijn aandacht.

Het interieur is ook iets anders omdat het rubberen vloermatten heeft om modder en water aan te kunnen en een aangepaste versnellingspook met het Adventure-logo. Hier en daar een bies met slangenleerpatroon geeft het wat meer karakter. De Adventure wordt ook standaard geleverd met een trekhaakpakket en met de AWD-versie kunt u meer trekken. De voorwielaandrijving is wat ik prefereer en het is het meest praktisch voor mijn behoeften. Niet veel heuvels of bergen rond Centraal Illinois.

(Klik op afbeeldingen om te vergroten)

Keyless entry en contact Armsteundetails Adventure-logo Versnellingspookknop

De RAV4 Adventure is in de eerste plaats voor buitenenthousiastelingen, wat ik zeker zou zijn. Het zal mijn kajak- en wandeluitrusting dragen, evenals boodschappen en kinderen. De achterbank kan worden neergeklapt voor voldoende ruimte bij het vervoeren van grotere spullen. De RAV4 uit 2010 had meer bagageruimte omdat het reservewiel aan de buitenkant zat. Ik mis die extra ruimte.

De Jeep Cherokee 2017 reed beter op hobbelige wegen. Een RAV4 zal ruw aanvoelen op de weg. De besturing voelt zeer responsief aan. U kunt hem in en uit vrijwel elke parkeerplaats krijgen. Het heeft een vrij rustig interieur. Ik merk er geen weg- of windgeruis in zoals bij andere auto’s. Hoewel er vijf mensen in passen, moeten de drie achterin dicht bij elkaar staan. Voor praktische doeleinden is het echt een 4-persoons auto.

Toyota heeft veiligheidsuitrusting op al zijn auto’s en ik ben dol op de rijstrookassistentiefuncties. De lichten in de zijspiegels knipperen om me te laten weten dat er voertuigen aan mijn rechter- of linkerkant komen. Als een auto me nadert, laat hij me ook weten wanneer ik achteruit rijd van mijn parkeerplaats. De cruise control-functie houdt me veilig van de voorligger door automatisch de snelheid te verhogen. Dit is erg handig. De RAV4 krijgt hoge cijfers voor zijn veiligheidsclassificatie.

Ik heb nog nooit een zwarte auto gehad, maar ik heb het gevoel dat het met de hand moet worden gewassen en in de was gezet, maar dat is oké. Het is leuk om dat te doen. Ik heb al jaren geen auto gehad die ik met de hand wilde wassen! Ik heb er nog geen duizend mijl mee gereden, dus ik wil dit geen recensie noemen, maar eerder een eerste blik. Ik verwacht geen problemen aangezien Toyota bekend staat om zijn duurzaamheid. De doorverkoopwaarde van een Toyota is een andere reden om er een te kopen. Ik kreeg een mooie inruilwaarde voor mijn RAV4 uit 2010 terwijl ik niet veel kreeg voor mijn Jeep uit 2017. Het is veel sneller in waarde gedaald. Dit is misschien wel de meest dwingende reden om voor Toyota te kiezen boven Jeep.

Elk automodel heeft nog steeds zijn schare fans. Sommige auto’s hebben maar één schare fans, zoals mijn eerste auto. Maar dat is voor mij echt belangrijk. Ik ben weer verliefd. Ik hoop alleen dat hij net zo van me houdt als mijn oude Pontiac. Je kunt maar beter goed voor me zijn RAV4 Adventure!

Rockerpaneel 46 cm aluminium zwarte wielen