De KBO Ranger: Eerste Blik!
KBO Ranger

Vandaag heb ik mijn eerste ritje gemaakt op de KBO Ranger, een compacte elektrische bakfiets. Het is zeker kleiner dan de RadWagon. Morgen ga ik een langere rit maken, maar ik wilde foto’s en mijn eerste indrukken delen.

Ten eerste was de verzending snel. De fiets werd in minder dan een week van Californië naar Illinois verscheept. Hoewel de kist wat schade opliep, was de rechter crankarm in de kist zichtbaar. Gelukkig was er geen schade aan de fiets.

Hoewel de remmen direct uit de doos een beetje piepend aanvoelen, is dit normaal. Ze blijken erg sterk te zijn in remkracht. Ze schakelen soepel. En in tegenstelling tot veel e-bikes die veel vervangingen voor remmen en andere componenten hebben gezien, kwam het met Tektro Aries-remklauwen en -hendels. De thumb shifter is een Shimano 7-speed Shimano. Ze zijn niet top-of-the-line, maar ze zijn betrouwbaar en naam merk.

Het was gemakkelijk en duidelijk. Het enige probleem was toen ik het voorspatbord op de achterkant moest plaatsen. Niet de schuld van KBO. Ik was gewoon niet aan het opletten. En ik kan een beetje gek zijn!

De middenstandaard was een van mijn eerste taken met de fiets toen deze in de doos aankwam. Het is makkelijker dan de RadWagon 4-standaard! Omdat ik moeite had om de middenstandaard van de RadWagon te gebruiken, was de belangrijkste reden dat ik een kleinere bakfiets wilde, dat hij zo moeilijk te vervoeren was. Het is een enorme verbetering, ik ben blij te kunnen melden.

Snelle specificaties van de KBO Ranger:

  • 750 Watt achternaafmotor (aanhoudend)
  • 48 Volt 17,5 Ah Batterij
  • 3.0 Amp oplader
  • 8 cm x 51 cm CST-banden
  • 181 kg Laadvermogen
  • 10 cm28 cm 15cm8 cm Aanbevolen rijderhoogte
  • 35 kg Fietsgewicht
  • Half-Twist Throttle
  • 180 mm mechanische schijfremmen
  • Shimano Altus 7-speed derailleur
  • 0-5 Trapondersteuningsniveaus
  • Groot middendisplay
  • 86 cm x 350 mm zadelpen
  • 119 cm wielbasis
  • 40 cm Standover Hoogte
  • 175 cm totale lengte
  • Wordt geleverd met treeplanken
  • Geïntegreerde voor- en achterlichten, met remlichtfunctie
  • met gratis verzending naar de meeste plaatsen

Dit zijn dus mijn out-of-the-box gedachten van de KBO Ranger:

  • Het is een geweldig bakfietsontwerp.
  • De metallic schilfer in de oranje lak is mijn favoriete eigenschap.
  • Ik hou van het voorlicht! De twee LED-ogen doen me denken aan een robot
  • Het is gemakkelijk op de standaard te tillen
  • De bagagedrager is breed. 20cm x 51cm. Perfect formaat voor een mand om boodschappen te vervoeren
  • Het is pittig!
  • Zelfs voor kortere rijders zoals ik (13 cm3 cm) kan de framegeometrie gunstig zijn.
  • Het middendisplay is heel gemakkelijk te lezen en ik hou van de bedieningselementen die het stuur niet rommelig maken (maakt het gemakkelijk om een spiegel te installeren)
  • Bel bevindt zich op een handige locatie op de linker remhendel
  • De draaigashendel werkt soepel en is niet schokkerig
  • Een geveerde zadelpen kan zelfs door een kortere rijder worden gebruikt, omdat de buis van de zadelbuis niet te hoog reikt
  • Door de banden van 51 cm x 8 cm rijdt de fiets lager bij de grond, ideaal voor bakfietsen.

Tot nu toe kan ik geen minpunten bedenken, maar ik heb er nog geen lange afstand mee gereden. Het is stiller dan de meeste achternaafmotoren van zijn grootte (een echte 775 watt), maar het is niet luid. Het lijkt erop dat het voldoende vermogen heeft voor heuvels, maar wacht op de beoordeling!

Ik zal de kickboards meestal weglaten, omdat ik ze alleen nodig heb als de kleinkinderen op bezoek komen. Dat zal het gewicht verminderen en het een beetje wendbaarder maken. Bovendien neemt het minder ruimte in beslag in mijn toch al overvolle garage. Ze zijn eenvoudig te installeren en te verwijderen met slechts drie bouten.

Hoewel ik aangesloten ben bij KBO, Bikes. Ik streef er echter naar om eerlijke beoordelingen te geven. Heel erg bedankt voor je steun!